Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Egzamin gimnazjalny matematyczno-przyrodniczy: "To był horror!"

Utworzony przez fg, 28 kwietnia 2010 r. o 15:04
Witam wszystkich. Jestem zdziwiony, że większość gimnazjalistów nie potrafiła rozwiązać tego testu. To prawda, poziom był wyższy niż zwykle, ale dla systematycznie uczącego się gimnazjalisty test nie powinien sprawić większych problemów. Jestem nauczycielem matematyki i fizyki w liceum Poznaniu od prawie 36 lat. Jestem także egzaminatorem w poznańskim OKE, wspólnie z kolegami układałem testy matematyczno - przyrodnicze w roku 2008. W tym roku sprawdzam wasze testy, ale ich nie układałem, ponieważ wyjątkowo w tym roku testy przygotowywała CKE. Nie chcę jednak wtajemniczać w szczegóły wyników, które już wkrótce otrzymacie. Powiem tylko jedno - za dużo czasu spędzacie na komputerze, prymitywnych stronach internetowych, komunikatorach, czatach etc. Kiedy przychodzi czas pisania testu, przygotowujecie się do niego z tygodniowym wyprzedzeniem, - to jest właśnie wasze ogromne przygotowanie i zaangażowanie w naukę mającą przygotować was do testów. Nie będę się więcej niepotrzebnie rozpisywał, ja i koledzy z CKE - z ogromnym doświadczeniem pracy z młodzieżą i przygotowywaniu testów, nawet nie myśleliśmy, że test może sprawić, aż takie trudności. To tyle, jeśli chodzi o zdanie nauczycieli i wieloletnich egzaminatorów. Dodam, że piszę w imieniu moim, jak i moich kolegów. Pozdrawiam wszystkich gimnazjalistów, życzę przede wszystkim dobrych i zadowalających was wyników oraz większych ambicji i większego zapału do nauki.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
a jeżeli chodzi o zadanie z radioaktywnymi gazami to moim zdaniem NIE MOŻE TO BYĆ AZOT- bo w powietrzu jest 78% azotu to byśmy powymierali CO2 RACZEJ TEŻ NIE - bo też jest w powietrzu, z resztą sami go wydychamy O TLENIE NIE WSPOMINAM... MOIM ZDANIEM RADIOAKTYWNY GAZ TO CO, czyli CZAD, KTÓRY JEST TRUJĄCY
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ola napisał:
a jeżeli chodzi o zadanie z radioaktywnymi gazami to moim zdaniem NIE MOŻE TO BYĆ AZOT- bo w powietrzu jest 78% azotu to byśmy powymierali CO2 RACZEJ TEŻ NIE - bo też jest w powietrzu, z resztą sami go wydychamy O TLENIE NIE WSPOMINAM... MOIM ZDANIEM RADIOAKTYWNY GAZ TO CO, czyli CZAD, KTÓRY JEST TRUJĄCY
Też tak uważam, dokładnie tak samo myślałam, rozwiązując ten test. Zaznaczyłam, że jest to CO. Po prostu pytania były źle sformułowane. Kurczę, tak zależało mi żeby dostać się do dobrej szkoły... Dlaczego rocznik 94 ma takiego pecha... :/
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Hmmm. Dla mnie trudne były zadania zamknięte, bardzo podchwytliwe, z resztą tak jak na humanie zamknięte były pochwytliwe. Pytania źle sformułowane. W życiu nie powiedziałabym że biedronka jest drapieżcą. Nie wiedziałam w jakiej kolejności powstają węgle, jedynie że pierwszy był kamienny, bo jest z okresu-Karbonu. Z latarką zaznaczyłam, że ma większy opór ta pierwsza. A z uchylonymi drzwiami to, że najmniej wychyla się na górze, bo na dole zawsze jest przeciąg i ciągnie po podłodze... nie wiedziałam, że na środku to się wyrównuje. Nigdy nie robimy doświadczeń!!! A gimnazjalista nie umie się jeszcze uczyć tak "wirtualnie" w myślach. Nam potrzeba obrazowania, wykonywania ruchów w czasie uczenia, powtarzania na głos. Ja tak się uczę, inaczej nie mogę. Więc rozwiązując zadanie z drzwiami, też wyobrażałam sobie, że jestem w pomieszczeniu itd... Zadania otwarte były proste. Z czajnikiem zrobiłam bez problemu, na początku przez proporcje, potem tylko jeden wzór na Moc (P=W/t) trzeba było przekształcić, aby obliczyć czas. Ogólnie będę miała około 40 pkt, jak dobrze pójdzie, może ze 42. Nie jestem dobrą uczennicą, a do testów się nie uczyłam. To kwestia logiki i inteligencji i życiowej mądrości, bo to nie to samo, co wykuta wiedza. Pytałam się nauczycieli, co sądzą o wczorajszym teście i powiedzieli, że sami by nie potrafili tego rozwiązać. Tak to jest, jak powtarza się jedno i to samo przez wiele lat, to każdy deb*l by się tego nauczył. - To sekret sorów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Test był prosty. Wystarczyło uczyć się systematycznie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Władysław twoja stara to prymityw..
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
JA P...... poje...... vie z tymi testami WŁADEK ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
WLADEK TY .H ... BALERY CIE ZNISZCZA
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ola napisał:
Hmmm. Dla mnie trudne były zadania zamknięte, bardzo podchwytliwe, z resztą tak jak na humanie zamknięte były pochwytliwe. Pytania źle sformułowane. W życiu nie powiedziałabym że biedronka jest drapieżcą. Nie wiedziałam w jakiej kolejności powstają węgle, jedynie że pierwszy był kamienny, bo jest z okresu-Karbonu. Z latarką zaznaczyłam, że ma większy opór ta pierwsza. A z uchylonymi drzwiami to, że najmniej wychyla się na górze, bo na dole zawsze jest przeciąg i ciągnie po podłodze... nie wiedziałam, że na środku to się wyrównuje. Nigdy nie robimy doświadczeń!!! A gimnazjalista nie umie się jeszcze uczyć tak "wirtualnie" w myślach. Nam potrzeba obrazowania, wykonywania ruchów w czasie uczenia, powtarzania na głos. Ja tak się uczę, inaczej nie mogę. Więc rozwiązując zadanie z drzwiami, też wyobrażałam sobie, że jestem w pomieszczeniu itd... Zadania otwarte były proste. Z czajnikiem zrobiłam bez problemu, na początku przez proporcje, potem tylko jeden wzór na Moc (P=W/t) trzeba było przekształcić, aby obliczyć czas. Ogólnie będę miała około 40 pkt, jak dobrze pójdzie, może ze 42. Nie jestem dobrą uczennicą, a do testów się nie uczyłam. To kwestia logiki i inteligencji i życiowej mądrości, bo to nie to samo, co wykuta wiedza. Pytałam się nauczycieli, co sądzą o wczorajszym teście i powiedzieli, że sami by nie potrafili tego rozwiązać. Tak to jest, jak powtarza się jedno i to samo przez wiele lat, to każdy deb*l by się tego nauczył. - To sekret sorów.
Tak chciałam tylko słowo do Oli... o tych drzwiach... przeciąg jest na dole, a na górze jest ciepłe powietrze tz. cyrkulacja powietrze... a po środku wyrównują się cząsteczki i nie ma zmian w płomieniu świeczki :)a opór jak pewnie wiesz zależy od napięcia i natężenia..., pierwsza miała większe natężenie czy mniejszy opór niż ta druga... mówisz coś o logice... właśnie te zadania, które zrobiłaś źle były na logikę ... życiowe sytuacje Pozdrawiam
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jestem jedną z lepszych osob w klasie. Probne napisalam bardzo dobrze i w ogole z wczesniejszych lat dobrze mi szly - tak powyzej 40 pkt uzyskiwalam. A tutaj bede miala ok 30 i mi teraz pkt brakuje do liceum chcialabym znac nazwiska tych co go ukladali. ;/;/
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
bez przesady ludzie.. żałosne jest to co niektóre osoby piszą.. ;/ był dosyc trudny, tymbardziej ze nie jestem dobra ani z matematyki, fizyki ani chemi, no ale jakos to napisałam, chociaz niektore pytania były naprawdę głupie, ale to co piszecie, to kuuuuurva masakra "ja pier'dole liczyłam na 45 punktów, a teraz to nie wiem co będzie, bede miec zaledwie 40/43 gdzie ja pojde do szkoly, moje marzenia legły w gruzach ahh ! co za pech, teraz tylko do zawodówki ! " albo "pół osób z sali wychodziło zapłakanych " Jeeeeeeeeeeej .. dziiiiiwniiiiiiii jesteście straszni co niektorzy naprawde. ;]
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jak dla mnie i pozostałaych osób z mojej szkoły ten test był istnym horrorem! U nas w szkole jedynie matematyczka, historyczka i polonistka, przejmują się naszą edukacją, i wielkie dzięki im za to! Pozostali nie przwkazują nam żadnej wiedzy. Z fizy i biologii wystarczy się przed lekcją nauczyć notatki i dostać 5! a oczywiście później się już nic nie pamięta. Tak więc, moim skromnym zdaniem wynik testu zależy od tego w jakiej szkole są jacy nauczyciele i czego nas nauczyli przede wszystkim...:]
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Poza tym na próbnym miałam 42pkt a jak teraz będzie 30 to będzie luz...;/
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
doPpana Władka : dlaczego w tym roku egzamin układało CKE?? Jakie oni mają doświadczenie w układaniu testów dla młodzieży? Uczyłam się systematycznie i źle mi poszło, więc proszę mi tutaj nie mówić o regularnej nauce. Dla mnie było wiele niedomówień w tym teście i za mało czasu na tak trudne zadania. I jeszcze jedno : do tych tematów z biologii nie doszliśmy przynajmniej więszkość uczniów. Lekcja z promieniotwórczości była w 1 klasie i to przez pół lekcji, może nauczyciele w innych szkołach zrobili chociaż jedną. Osobiście w końcowych zadaniach pomyliłam się tylko dlatego, że robiłam je w ostatniej minucie. Myślę, że następnym razem OKE ułoży test gimnazjalny. Najchętniej bym się odwołała do kuratorium i tam by osądzili czy należy powtarzać test. Mam nadzieję, że przeczyta Pan mój post.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mi też test nie poszedł za dobrze. To prawda, że niektóre polecenia wynikały z tekstu i można było je zrobić. Ale część z nich podobno miała wynikać z zamieszczonych tam informacji... Z tym się akurat nie zgodzę. Zdziwiło mnie zadanie z radioaktywnym CO2, biedronkami i cząstkami beta. U mnie w gimnazjum duża część osób np. przy tym wykresie z promieniotwórczości (z tymi latami) zamiast 9 500 napisało 10 000. Uważam, że wykres nie był na tyle dokładny by 2mm stwierdzały o poprawności zadania. Jednak po przeczytaniu komentarzu osób 'lepiej wykształconych' i 'bardziej inteligentnych' od nas - rocznika '94 uważam, że nie powinny generalizować wszystkich gimnazjalistów. Według niektórych - dzieci NK i komórek. Jasne. Pozdrawiam.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
roczik_77 napisał:
Test udowodnił, że populacja Polski z roku na rok jest coraz głupsza. Weźcie się do nauki matoły, a nie na necie płaczecie.
tak ciekawe jak ty bys ten test napisal./napisala.ja ogolnie dobrze sie ucze,ale jak wyskoczyli z radioaktywnymi biedronkami i mszycami to przepraszam bardzo skad mielismy to wiedziec?!odezwal sie geniusz.pomysl dlaczego cywilizacja rozwija sie coraz bardziej? dlatego ze ludzie sa coraz glupsi?nie sadze.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Egzamin wcale nie był taki trudny. Rzeczywiście - dużo niepotrzebnych rzeczy się tam znalazło, no ale kto nie wie, co się osadza na szkle, jak pali się świeczka, lub jak obliczyć czas gotowania tej herbaty. Myślę, że około 40 punktów będę miał.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ola napisał:
tak ciekawe jak ty bys ten test napisal./napisala.ja ogolnie dobrze sie ucze,ale jak wyskoczyli z radioaktywnymi biedronkami i mszycami to przepraszam bardzo skad mielismy to wiedziec?!odezwal sie geniusz.pomysl dlaczego cywilizacja rozwija sie coraz bardziej? dlatego ze ludzie sa coraz glupsi?nie sadze.
bo to logiczne. lancuch pokarmowy. deb***em trzeba byc po prostu, zeby tego nie napisac. wasz test zadnego znaczenia nie ma dla cywilizacji, a jak nie wiesz jakie rzeczy maja wplyw na rozwoj cywilizacji to zamilknij i pojdz sobei fotki na nk wstaw
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
bo to logiczne. lancuch pokarmowy. deb***em trzeba byc po prostu, zeby tego nie napisac. wasz test zadnego znaczenia nie ma dla cywilizacji, a jak nie wiesz jakie rzeczy maja wplyw na rozwoj cywilizacji to zamilknij i pojdz sobei fotki na nk wstaw
a ty kompletnym idiota,bo nawet nie zrozumiales mojej wypowiedzi.nie chodzilo mi o to ze test ma wplyw na rozwoj cywilizacji,tylko ze ludzie nie sa z roku na rok coraz glupsi a madrzejsi. czytanie ze zrozumieniem sie klania.lancuch pokarmowy?nie przypominam sobie. mam ciekawsze zajecia niz siedzenie na nk i dodawanie zdjec.ale jesli tobie sie to podoba,toprosze bardzo.wolny kraj
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
bo to logiczne. lancuch pokarmowy. deb***em trzeba byc po prostu, zeby tego nie napisac. wasz test zadnego znaczenia nie ma dla cywilizacji, a jak nie wiesz jakie rzeczy maja wplyw na rozwoj cywilizacji to zamilknij i pojdz sobei fotki na nk wstaw
Jak mówisz, że nasz test nie ma żadnego znaczenia dla cywilizacji, to po kiego huja najpierw piszesz, że "populacja Polski z roku na rok jest coraz głupsza"? I wogóle weź już kłapnij.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...